רעות "הפסגה"

 

המועדון הוקם בשנת 2005. מטרתו לחזק אנשים המתמודדים עם משבר או מצוקה נפשית לצאת מהבית ולהתחיל תהליך שיקומי. המועדון מהווה "בית" שני לאנשים, אווירה חמה ותומכת. מיקומו של המועדון בתוך המנהל הקהילתי מאפשר לאנשים להגיע למקום שנותן שירותים לכלל הקהילה ולא מתויג ומעורר סטיגמה.

צוות המועדון מאמין בגישת ההחלמה "האדם במרכז, לא המחלה". גישה זו מאפשרת לראות את האדם כמכלול, לשים דגש על הכוחות ועל הכישורים של האדם. כחלק מתפיסה זו אנו עובדים עם המתמודדים על כלים שונים לנהל את המחלה ואת מסע ההחלמה. מתוך אמונה שההחלמה הינה מסע אישי וייחודי לכל אדם ואנחנו כאן על מנת ללוות ולתמוך בתהליך.

המועדון הינו תחנה ראשונה ברצף השיקום. בין היתר, מטרתו לתת כלים ולהכין את האדם להשתלבות בשוק החופשי או במפעלים מוגנים. במועדון מתקיימות קבוצות שונות, סדנת עבודה שבה יוצרים בפימו כלים ייחודים בעלי חותם אישי המיועדים למכירה.

פעילויות במועדון:

סדנת הפימו

בסדנה החברים מייצרים כלי בית וחפצי נוי מפימו בטכניקת המלפיורי. מטרת הסדנה היא לסייע למשתתפים בה לרכוש מיומנויות עבודה הכוללות התארגנות, דיוק, ביקורת עצמית ועבודה רב שלבית. סדנת הפימו מאפשרת לעובדים בה להביע יצירתיות וביטוי אישי. הסדנה הוקמה מתוך צורך לתת מענה למשתקמים אשר זקוקים להקניית הרגלי עבודה על מנת לסייע להם להשתלב במעגל העבודה.

הסדנה משלבת גם עבודה בעלת אופי חרושתי. בעבודה זו החברים אורזים ערכות מקוריות של "יצירה בעקבות סיפור" הנמכרות לגני ילדים ובתי ספר.

חוג מחשבים

למידה של מיומנויות בסיסיות ומתקדמות בהכרת המחשב ותפעולו על פי תכנית אישית המותאמת לכל משתקם לפי רמתו ותחומי עניין, כגון: word, פתיחת מייל ושימוש בו, גלישה באינטרנט וכד'. את החוג מעביר אחד מחברי המועדון שהוא מדריך מחשבים בשוק החופשי.

קבוצת İMR- ניהול מחלה והחלמה

התערבות המורכבת מסדרת מפגשים הנערכים פעם בשבוע. מטרתה לסייע למשתתפים בה לפתח אסטרטגיות אישיות לניהול מחלתם ולנוע קדימה בחייהם תוך הצבת מטרות ויעדים המשמעותיים להם. הקבוצה מובנית וסגורה. כל משתתף מקבל חוברת אישית ועובד על משימות שונות גם מחוץ לקבוצה.

 

קבוצת פוטותרפיה

ההתערבות מהווה כלי מקדם שיקום והחלמה. בקבוצה נעשה שימוש בצילום או בחומר צילומי, על מנת לעודד צמיחה והעצמה תוך מתן אפשרות בחירה  מחודשת והחזרת תחושת השליטה בחייו של האדם. בקבוצה החברים לומדים כיצד לעבוד במעבדת "שחור-לבן", צילום בסוגי תאורה שונים, צילום סטודיו וכד'.

קבוצת אקטואליה

דיון בנושאי אקטואליה שונים . בקבוצה מפתחים הרגלי דיון ,קבלת דעות שונות, חשיבה ביקורתית, ידע כללי וחיבור לכלל הציבור.

קבוצת פתרון בעיות

בקבוצה מעלים המשתתפים בעיות ודילמות שונות מחיי היומיום ויחד רוכשים כלים ומיומנויות לפתרון בעיות.

קבוצת חשיבה חיובית

בקבוצה לומדים ומתרגלים כלים של חשיבה חיובית וחיזוק הדימוי העצמי בשיטות שונות וחווייתיות.

קבוצת "הסיפור שלי"

בקבוצה, דרך סיפורים שונים המתמודדים פוגשים את הסיפור שלהם ודרכי התמודדות שלהם עם העולם.

קריוקי

המשתתפים בקבוצה בוחרים שירים שונים ,מי שמעוניין שר והשאר מצטרפים אליו. הקבוצה מפתחת הנאה, בחירה, קבלת בחירות שונות של חברים, סבלנות ואוורור.

קבוצת "לחיות את הזמן"

דרך מעגל השנה ופרשות השבוע נוגעים בנושאים אקטואליים ואישיים ומקבלים פרספקטיבה חדשה לשבוע.

קבוצת "הכנה לעולם העבודה"

24 מפגשים שבועיים.  קבוצה מובנית המבוססת על סדנת ההכנה לעולם העבודה של חני לרמן. הקבוצה מחולקת לשלושה חלקים: ידע על עצמי, על העולם ועל התחום. חברי הקבוצה לומדים על עצמם, חזקות, נקודות לשיפור בהתייחס לעולם העבודה.  בקבוצה ניתן מקום לסיפורים אישיים על ניסיון תעסוקתי, שחזור החוויה, למידה מאחרים, חיבור לחלקים אישיים המתאימים לעולם העבודה. הסתכלות גם מצד המעסיק ודרישות במקומות עבודה שונים.

"רגע של עברית"

קבוצה בה לומדים בכל פעם ביטוי שונה בעברית. מפתחים דיון על מקורות הביטוי, ביטויים מקבילים בעברית ובשפות אחרות. אנו מתייחסים גם לרבדים השונים של השפה.

התעמלות בוקר

בקבוצה אנו מבצעים יחד תרגילי התעמלות מותאמים.

קבוצת "אישיות"

בכל שבוע מוצגת אישיות אחרת מההיסטוריה של ישראל והעולם. כמו כן, דמויות משפיעות מהתקופה הנוכחית.

 

פעילות חברתית

ישיבות קהילה, מסיבות, טיולים

במקום פועל ועד המשתקמים שלוקח חלק פעיל בקבלת ההחלטות במרכז.

פרויקטים קהילתיים

דגש על יצירת פרויקטים קהילתיים כגון: "יום המעשים הטובים", "יריד אביב" ו"אומנות במרחב הקהילתי". הפרויקטים מאפשרים לחברי המועדון להיות שותפים פעילים, יחד עם גורמים נוספים בקהילה, מה שמעניק להם תחושת שייכות.

 

כללי

המרכז מיועד לאנשים מגיל 18 שעברו וועדת סל שיקום וקיבלו אישור למועדון תעסוקתי

ימי פעילות:א'-ה',8:30-12:30

מיה צחי

מנהלת

שדרות משה דיין 135,מנהל קהילתי פסגת זאב

טלפון: 02-5700340

דוא"ל:  m.hapisga.reut@gmail.com

 

  • רעות "הפסגה"
    שדרות משה דיין 135,מנהל קהילתי פסגת זאב